[i573]                                          DE LA VILLE DE PARIS.                                               129
CXCII. — Idem. [Lettres du Roy pour la police de la Ville et les approvisionnement.]
7 octobre 1573. (Fol. 108 r° O.)
De par le Roy.
entend (sic) qu'à vous est et appartient, ad ce que le contenu en iceulx soit estroittement et inviola­blement observé et gardé, sans y fere faulte : car tel est nostre plaisir.
"Donné à Monceaulx, le vnme jour d'Octobre
JI Ve LXXIII. 1
Signé: "CHARLES". Et plus bas : r Pinart v.
Et sur la superscription :
A nos trés chers et bien amez les Prevost des Mar­chans et Eschevins de nostre bonne Ville et Cité de Paris,
Trés chers et bien amez.
"Nous avons faict ct ordonné les Ordres et Reiglemens quc nous voullons et entendons estre tenuz et gardez en nostre Ville, Prevosté et Vi­comté de Paris, tant pour le faict et police des vivres que pour le repos et tranquilité d'icelle nostreditte Ville, dont nous vous envoions presen­tement aultant que trouverez encloz avec la pre­sente, vous mandant et ordonnant tenir la main
CXCIII. — Reiglement faict par le Roy pour le repos de la Ville.
Reçu le 7 octobre 1573. (Fol. 106 v° (-).)
,                                                                      6 octobre.
C'est l'ordre que le Roy veult et entend estre observée et gardée pour le repos de sa ville de Paris.
Premierement.
"Que de trente deux Commissaires du Chastelet qu'il ya en la Ville, le Prevostdc Paris ouson Lieu­tenant tienne la main qu'il y ait par chascun jour, depuis le matin jusques au soir, quatre desdictz Com­missaires parla Ville, ayans chascun quelques sergens à leur suitte, qui seront tenuz suivre chascun à leur tour; et lesquelz commissaires seront departiz es quatre principaulx quartiers de la Ville, sçavoir est : l'un au quartier de l'Universitté, ung autre au quar­tier de la Citté, ung autre au quartier de la porte Baudhoicr, et le quatriesme au quartier des Halles. Lesquelz Commissaires yront par la Ville eulx pro-menans et faisans leurs visitations qu'ilz doibvent fere tant pour les vacquabondz et gens non advouez, que pour la police ordinaire, pour les vivres, nettoiemens des rues et mendians valides qui af­fluent par chascun jour en la Ville, dont advient la charte des journées d'hommes, et autres choses
necessaires qui deppendent de leurs charges. Et feront par chascun jour lesd. Commissaires leur rapport audict Prevost de Paris ou son Lieutenant civil, comme ilz auront vacqué à ceste charge, ct ce qu'ilz auront trouvé estre necessaire d'estre vuidé en Chastelet, comme prisonniers ou assignations données au lendemain. Lesdictz Commissaires com-paraistront pour, après leur rapport ouy, estre vuide sur le champ sans forme ne figure de procès, et la moittyé des amendes adjugée aux sergens qui auront aidé à fere la visitation.
"Qu'il n'y ayt en chascun faulxbourg de Paris que une hostellerie ou logis pour loger la nuit seul­lement, après les portes fermées; et sera tenu le maistre tout aussy tost du matin declairer au Com­missaire du Chastelet et au Quartenier, quelz gens seront arrivez; et où ilz auront pistolles ou harque-buzes, l'hoste s'en chargera jusques au deslogement de leur hoste; et en cas de reffuz le declairera au Commissaire et au Quartenier, pour dès lé lende­main fere loger dans la ville ceulx qui auront logé audict faulxbourg : sur peine de s'en prendre à l'hoste.
O Au Registre, ces Lettres viennent après le texte des deux Règlements de police édictés par le Roi avant son départ de Paris pour accompagner son frère qui se rendait en Pologne. — Ces Lettres ont été adressées au Bureau en mème temps que les instruc­tions royales; dès lors, il nous a semblé plus logique de les mettre cn tête des documents dont elles annoncent l'envoi. — La ru­brique Idem se rapporte à celle des deux articles subséquents, CXCIII et CXCIV.
(2) Au Registre, les deux pièces qui suivent viennent immédiatement après la missive du 6 octobre : ci-dessus, art. CXCI.
vu.                                                                                                                                                                  17
l"pniHEHIB -ATlO-iLB.